Здобути нетрадиційний погляд на первісність
Книгарня «Є» та «Видавництво 21» запрошують на презентацію книжки Артема Чапая «Дивні люди», що відбудеться 29 жовтня за участю автора. Початок – о 18:00.
Українські вчені відтворили за ДНК неандертальця. Він виростає в секретному інституті, замаскованому під гаражний кооператив, і лише після досягнення повноліття виходить у великий світ. Через брак життєвого досвіду та особливості мислення український неандерталець постійно втрапляє у дивні ситуації – а на тутешніх сапієнсів дивиться поглядом дещо наївного стороннього. Втім, поступово виявляється: все може бути складніше. І це не фантастика. Це, як з іншого приводу скаже одна з героїнь, «радше трагікомедія».
Адреса: Івано-Франківськ, Вул. Незалежності, 31
Деталі тут
А спершу радимо прочитати статтю Елли Євтушенко «ДНК Іншого: рецензія на книжку Артема Чапая «Дивні люди»
Навчитися писати рецензії на улюблені історичні романи
Якщо ви не пропускаєте жодної книжкової новинки, запоєм читаєте історичну прозу, вмієте і любите про неї цікаво розповісти – чому б не спробувати написати рецензію на свіжу книжку для рубрики ProМинуле на ЛітАкценті? А щоб почуватися впевненіше, радимо відвідати лекцію Богдани Романцової «Як доцільно писати про перекладну літературу». Захід що відбудеться в рамках навчальної програми ЛітАкценту «Вчимося писати критику» 29 жовтня у київській книгарні «Є» на вул. Лисенка, 3.
Чи доцільно керуватися тими самими критеріями, пишучи про книжки, видані українською мовою, та про перекладні? Як саме найкраще писати про створене за кордоном? Які важливі деталі не варто випускати з уваги? Про це та багато іншого в лекції Богдани Романцової “Як бажано писати про перекладну літературу”?
Захід вільний і безкоштовний для всіх охочих.
5 листопада, майже за тиждень після лекції, відбудеться майстер-клас із 15-ма охочими, які зареєструються за посиланням, а також напишуть мотиваційні листи. Учасників майстер-класу обиратиме редакція ЛітАкценту з погодженням із лектором. Імена тих, хто потрапить на майстер-клас, як і завдання, що його треба буде виконати до майстер-класу, буде оголошено на лекції. Найкраще виконані завдання отримають шанс публікації на ЛітАкценті на гонорарній основі. Реєстрація триває до 4 листопада включно. Учасників майстер-класу буде оголошено на лекції.
Деталі тут
Зануритись в альтернативно-фентезійну історію
Рік 1845. Держава Хмельницького вистояла. Майже двісті років тут правлять виборні гетьмани та двопалатний парламент, Червона та Чорна ради, співіснують католицька та православна церкви, мова перейшла на latynku, у небі пливуть цепеліни, а серед людей живуть відьми. На захисті Українського Гетьманату стоять військо Січове, Таємна Варта і химерні лицарі Сірого Ордену, що володіють потойбічними силами…
Книгарня «Є» та видавництво «Дім химер» запрошують шанувальників темного фентезі на презентацію дебютного роману Павла Дерев’янка «Аркан вовків», яка відбудеться 31 жовтня за участю автора. Початок – о 18:30.
Деталі тут
Поміркувати про політизованість мистецтва
Історичний роман дуже часто є розмовою з читачем про сьогодення, що прихована за алюзіями з минулого та історичними паралелями. Нерідко цей жанр використовувався як майданчик для пропагування певних політичних поглядів.
А чи можливе мистецтво поза політикою і чи варто державі в нього втручатися?
29 жовтня о 19:00 у Національному музеї Тараса Шевченка (бул. Тараса Шевченка, 12) відбудеться зустріч Дискусійного ПЕН-клубу “Мистецтво (по)за політикою: Коли держава має право на цензуру?”.
Учасники розмови обговорять хто і за якими принципами має визначати політику захисту гуманітарного простору. Проаналізують, що зробила у цій сфері минула влада і якою може бути політика нової. Дискутуватимуть, який твір чи яку інформацію можна вважати такою, що несе загрозу, чи мають такі твори підлягати заборонам та за яких обставин.
Учасники дискусії:
Ірина Подоляк – заступниця Міністра культури, молоді та спорту;
Богдан Червак – заступник голови Державного комітету телебачення та радіомовлення України;
Андрій Курков – письменник, президент Українського ПЕН;
Олександр Бурмагін – медіа-юрист, адвокат, правозахисник з Платформи прав людини;
Олександр Ройтбурд – художник, директор Одеського художнього музею.
Модеруватиме дискусію Дар’я Бадьйор – редакторка відділу Культура видання LB.ua, кінокритикиня.
Вхід на дискусію вільний. Обов’язкова реєстрація.
Деталі тут
Подискутувати про великі літератури
Лауреатами Гонкурівської та Букерівської премій – двох найпрестижніших винагород, які вручають у Великій Британії та Франції – нерідко стають історичні романісти. Чим ще подібні «великі літератури»?
Перекладачки Ярослава Стріха і Роксолана Свято публічно міркуватимуть про британську і німецьку літератури. Проаналізують поняття «велика література» не лише як естетичне, а й політичне та історичне явище.
Дискутуватимуть про історичні наративи та приватні досвіди у текстах метрополій.
Поговорять по писання чужою мовою та мультикультурність як виклик і дар. І спробують зрозуміти, чи розмиваються сьогодні межі національних літератур.
31 жовтня о 18.30 Книгарня “Є” та Видавництво «Темпора» запрошують на другу цьогорічну зустріч у рамках проекту «Діалоги про». Модерує Богдана Романцова.
Деталі тут
Дізнатися про середньовічний фаст-фуд
2 листопада є нагода поміркувати разом із нашим Олександром Охріменко про те, як їли лондонці у ХІІІ столітті.
Лекція про людей, які готували їжу, та про людей, які мали все це споживати.
Рибні та м’ясні рецепти з оригінальних джерел.
Що таке “середньовічних фаст-фуд” і наскільки він “фаст”?
Чи пили середньовічні люди чисту воду, чи, зрештою, безпечніше пити ель?
Кулінарні утопії й країна Кокань.
Від локального до міжнародного: як міжнародні конфлікти з Францією ХІІІ ст. позначалися на постачанні вина до Лондона?
Лекція відбудеться 2 листопада о 15:00 в Plato’s Cave за адресою Верхній Вал 22, нижній поверх кафе “Волконський”.
Деталі тут
Подивитися на історію очима турецьких режисерів
В рамках фестивалю «Тиждень турецького кіно в Києві», який проводить інститут імені Юнуса Емре, в різних кінотеатрах міста, глядачам будуть показані турецькі фільми.
Не обійдеться і без історичних стрічок.
Фестиваль вікриває стрічка «Блакитний велосипед»
Режисер: Уміт Кьорекен
Дата: 1 листопада 2019 – Час: 19.30
Кінотеатр «Київська Русь»
вул. Січових Стрільців, 93 – біля метро Лук’янівська
Колись в Анатолії
Режисер: Нурі Більге Джейлан
2 листопада – 16.00
Кінотеатр «Ліра»
Фокусник
Режисер: Джем Йилмаз
2 листопада – 16.00
Кінотеатр «Лейпціг»
3 листопада – 16.00
Кінотеатр «Київська Русь»
Народ мого діда
Режисер: Чаган Ирмак
2 листопада -16.00
Кінотеатр «Київська Русь»
3 листопада – 16.00
Кінотеатр «Лейпціг»
Останній лист
Режисер: Озьхан Ерен
2 листопада – Кінотеатр «Братислава» – 17.00
3 листопада – Кінотеатр «Ліра» – 15.00
3 листопада – Кінотеатр «Дніпро» – 17.00
На вікриття фестивалю вхід безкоштовний. Для запису звертатися в Інститут ім. Юнуса Емре в Києві. Квитки на інші фільми можна придбати в касах кінотеатрів.
Деталі тут
Навчитися писати як Вальтер Скотт
Якщо вашому знайомому письменнику від 11 до 19 років і він пише історичну прозу, та ще й англійською – розкажіть йому про це.
Британська Премія Вальтера Скотта для молоді пропонує винагороду 500 фунтів стерлінгів, запрошення на один із британських книжкових ярмарків та віддрукований примірник роботи переможця. Цьогоріч заявки приймають до 31 жовтня, тож варто занотувати собі інформацію на наступний рік і вже починати писати.
Також Премія Вальтера Скотта організовує воркшопи Imagining History, де можна навчитися писати історичну прозу ще краще за засновника жанру.
Деталі тут
Ілюстрації – Facebook.
Навчалася в Києво-Могилянській академії. Любить читати і говорити про книжки, тому стала філологинею. Любить вдосконалювати тексти (які, за постструктуралістами, і є світом), тому стала редакторкою. Любить подорожі у просторі й часі, тому координує проект історичної прози "ProМинуле"