В Арсеналі представлять партитуру музичного проекту Курбаса

Поділитися
Tweet on twitter
Лесь Курбас. Світлина із сайту «Дзеркала тижня».

Вистава-ревю «Алло на хвилі 477!» була представлена глядачам у січні 1929 року.

З 17 жовтня по 2 грудня в Мистецькому Арсеналі розгорнеться проект «Курбас: нові світи», мета якого — дослідження новацій видатного українського режисера в його київський та харківський періоди. Особливою подією в рамках виставки стане те, що вперше буде представлено партитуру джаз-ревю «Алло на хвилі 477!», яка зберігається у музеї Харківського державного академічного українського драматичного театру ім. Т. Г. Шевченка.

Театрознавці підкреслюють, що саме Курбас був засновником політичного та філософського театру в Україні. А його співпраця з драматургом Миколою Кулішем та художником Вадимом Меллером стала піком творення саме такого театру.

Естрадна вистава-ревю театру «Березіль» «Алло на хвилі 477!» була представлена глядачам на початку січня 1929-го. Вона показує Харків у контексті тогочасних найновіших європейських трендів: це перше джаз-ревю в Україні.

У той час на хвилі 477 м. з’являлися популярні передачі харківського радіо. І це обумовило назву ревю. Естрадна вистава передбачала три дії. Перша мала назву «Галопом по Харкову», де були діалоги харківських студентів Ляща і Свинки, а також інші сцени. Дія друга переносила в «Америку», а господарем третьої дії був Остап Вишня.

Театрознавці відзначають, що така естрадна вистава об’єднувала сценки, мініатюри на злободенні теми, а також циркові номери, пантоміму, танці. Композитор – Юлій Мейтус, автор багатьох віршів – Майк Йогансен. Режисери – Борис Балабан, Леонтій Дубовик, Володимир Скляренко. А, власне, керівником такого проекту і був Лесь Курбас. Колоритні ролі харківських студентів Ляща та Свинки виконували неперевершені Йосип Гірняк та Мар’ян Крушельницький.

Виставка в «Арсеналі» дасть змогу хоча би частково відчути атмосферу «ревю» в доволі жорстоку епоху кінця 20-х років ХХ століття.

Джерело: Дзеркало тижня

ЛітАкцент

Улюблений сайт літературної критики