Чимаманда Нґозі Адічі — переможниця ПЕН Пінтер Прайз 2018. Вона одержить нагороду на публічній церемонії у Британській бібліотеції 9 жовтня.
Морін Фрілі (Maureen Freely), голова суддів англійського ПЕН-клубу, сказала так про присудження нагороди Чимаманді Нґозі Адічі:
У часи приватизації і маркетизації особи Чимаманда Нґозі Адічі — виняток із правил. Як у її чудовій прозій, так і у виступах на TED і есеях, вона протистоїть остраху перед категоріями, встановленими іншими. Витончена понад міру у своєму розумінні гендеру, раси та глобальної нерівності, Чимаманда спрямовує нас крізь карусельні двері політики ідентичності, звільнюючи всіх.
Нагорода Пен Пінтер (Pen Pinter Prize) була започаткована у 2009 році на благодійні внески англійського ПЕН-клубу, що захищає свободу самовираження і займається промоцією літератури, на честь Нобелівського лауреата, драматурга Гарольда Пінтера. Премію вручають відповідно до слів Гарольда Пінтера, виголошених під час Нобелівської промови, — для автора, що «демонструє жорстку інтелектуальну рішучість, щоб визначити справжню правду нашого життя і нашого суспільства».
Українською було перекладено книжку Чимаманди Нґозі Адічі «Люба Іджеавеле або Феміністичний маніфест у п’ятнадцятьох пропозиціях», що вийшла у видавництві «Видавництво» у 2018 році (переклад Іллі Стронґовського).
Чимаманда Нґозі Адічі — нігерійська письменниця, дебютна книжка якої, «Пурпурний гібіскус», вийшла у 2003 році. Перший роман письменниці отримав 7 літературних премій — як і її наступна книга, «Половина жовтого сонця» (вона була екранізована в 2013 році). На сьогодні твори Адічі перекладені на 27 мов світу, але, окрім таланту створювати романи, що розповідають і про соціальну боротьбу, і про любов, Чимаманда прославилася своєю полум’яною промовою We Should All Be Feminists на конференції TEDx. Саме після цього преса назвала її сучасною іконою фемінізму, модний дім Dior випустив культові футболки з гучною цитатою, а сама письменниця стала частою гостею ток-шоу і героїнею глянцевих журналів.
Джерело — English Pen.
Улюблений сайт літературної критики