Підліткова література розширює свої вікові обмеження. Про це свідчить дослідження американської компанії «Bowker Market Research», яке довело, що понад 50% покупців книжок для підлітків (ідеться про вікову групу 12–18 років, т. зв. young adults) мають 18 і більше років. Більше того, 78% дорослих зізналися, що й самі читають книжки для підлітків, — пише журнал «Огонёк».
Основна група дорослих читачів підліткової літератури — люди від 30 до 44 років. Таке суттєве розширення читацької аудиторії дозволив збільшити продажі в молодіжному сегменті літератури у півтора рази за 6 років. Головним чином комерційний успіх гарантувала література таких напрямів: дистонія та антиутопія («Голодні ігри» Сюзанни Колінз), романи з паранормальними явищами («Чарівні створіння» Камі Гарсіа і Маргарет Штоль), фентезі, що ґрунтується на міфології («Герої Олімпу» Ріка Ріодана), мультимедійні серії («39 ключів» групи письменників) та щоденники («Щоденник слабака» Джеффа Кінні).
Також в останні роки розширилася жанрова палітра літератури для підлітків. Зокрема, стали популярними т. зв. романи для «нових дорослих» (new adult lit) — вік читачів означують досить широко: від 14 до 35 років. Пишуть у таких книжках здебільшого про перший сексуальний досвід героїв-підлітків.
Хвилю гострих дискусій у закордонних ЗМІ спричинив новий напрям у літературі для підлітків, що його називають «книжками про хвороби» (sick lit). Головні герої страждають і навіть думають про самогубство, на тлі цих перипетій виникають любовні історії.
Психологи й літературознавці називають кілька причин захоплення дорослих підлітковою літературою. Головна, на їхню думку, — припинення розвитку художнього смаку після 17 років у зв’язку з пошуками свого місця у світі й необхідністю заробляти на життя самостійно. Ще одна причина — підвищення якості прози для підлітків і старання маркетологів, які майстерно просувають підліткові книжки.
За матеріалами kommersant.ru.
Читайте також:
Секс у підлітковій книзі українською
Чому нам бракує книжок для підлітків?
Улюблений сайт літературної критики