10 прогнозів для письменників і видавців

Поділитися
Tweet on twitter
Фото: afisha.ru

Журнал «Книжкова індустрія» опублікував футурологічний прогноз на 2012 рік – чого чекати у книжковій царині й чого не чекати. 10 головних тенденцій і перспектив виглядають так:

1.    Новачкам тут не місце. У 2012-му видавці більш охоче працюватимуть із відомими авторами; можливість появи нових імен, які не мають медіастатусу або свого читача в мережі, вкрай невелика.

2.    Правило «переклади і видай швидше, ніж конкурент» більше не діє. Згідно з прогнозом журналу, кількість перекладної літератури зменшиться, видавці ризикуватимуть лише заради світових бестселерів або ж за наявності ґрантів.

3.    Друге дихання одержать давно відомі й популярні літературні твори: чергове використання бестселерів є куди меншим фінансовим ризиком, ніж видання нових творів. Можливо, попит матиме адаптація класики у традиційній літературній формі (у т. ч. і для дітей), використання нових форматів (комікс) і жанрів, написання численних продовжень або ж створення тематичних сайтів (на зразок «Поттеріани») тощо.

4.    Експерименти з цифровою книгою тривають. Популярність різного роду ґаджетів для читання стимулює видавців на розробку різноманітного мультимедійного продукту. Утім, невисокі ціни й порівняно невиликі обсяги продажу електронних книжок і додатків не компенсують великих фінансових вкладень у їх виробництво. У результаті до кінця року на книжковому ринку залишаться дорогі дитячі друковані книжки з мультимедійними опціями і мультимедійні книжкові трилери як інструмент маркетингу.

5.    Нові носії – нові жанри. Розвиватиметься проза «малих форм», призначена для читання з екрану комп’ютера: оповідання, есеї, історії з продовженнями у вигляді серіалів.

6.    Авторів шукатимуть у мережі. На думку авторів «Книжкової індустрії», нових авторів цього року шукатимуть серед популярних блоґерів.

7.    Самвидав. Сюди спрямують свої зусилля насамперед популярні автори й письменники-початківці. Перші – тому що вони вже можуть диктувати умови й вимагати виключити електронну версію своїх книжок із авторського договору, другі – оскільки для них це часом єдина можливість знайти свого читача.

8.    Розмір авансу письменникам (за винятком категорії «преміум») буде зменшуватися.

9.    На думку авторів статті, встановиться стала ціна на електронні варіанти книжок. Електронну версію улюбленого роману можна буде завантажити собі на рідер,заплативши від 3 (за легке «чтиво») до 10 (за бестселер) доларів. Оскільки ціна електронної версії завжди нижча, ніж паперової, читач усе більше робитиме вибір на користь першої. А значить, — роблять висновок у «Книжковій індустрії», — «традиційна книжкова індустрія ХХ століття припинить існування».

10.    Порада для видавців. Одним із суттєвих інструментів стимулювання продажів і навігації читача у всьому масиві літератури стане підтримка рекоментаційних сервісів типу Goodreads (близько 6 млн. зареєстрованих користувачів), де читачі з усього світу можуть оцінювати книжки, які в даний момент читають або ж уже прочитали, обмінюватися думками з приводу прочитаного й дізнаватися думки інших. (Нагадаємо, що в українського читача є власний аналог закордонного сервісу – «Книгоман»).

За матеріалами «Афіші».

ЛітАкцент

Улюблений сайт літературної критики