Найбільш “актуальні” п’єси України

Поділитися
Tweet on twitter
Фото balkantravellers.com

30 жовтня було оприлюднено імена переможців Другого фестивалю сучасної драматургії «Тиждень актуальної п’єси». Фінансування в розмірі 15 000 грн. кожна отримали три пєси: Тетяна Киценко “Три Ніцше”, Євген Марковський “Вбити підара” (з минулого фестивалю, що відбувся у Києві в квітні) та Віра Маковій “Буна”. Тексти будуть ще доопрацьовані вже в контакті й роботі з театрами та режисерами.

Також члени журі відмітили тексти які їм особливо сподобалися, однак у трійку лідерів не ввійшли: Катерина Бабкіна “Час комах”, Ден Гуменний “Село. Еволюшн” та “Надія”, Марися Нікітюк “Дачі”, Сашко Брама “Свиняча печінка”.

Журі та організатори фестивалю відзначили героїчну та дуже майстерну роботу деяких учасників сценічних читок, зокрема – Станіслава Жиркова, режисера з театру “Відкритий погляд”, було нагороджено премією “улюблений режисер”, а акторка Евгенія Гладій була нагороджена премією “улюблена акторка”. Станісав Жирков поставив 9 зразкових читок, Євгенія Гладій також прочитала в великій кількості п’єс, демонструючи зразкову акторську майстерність. Наразі Євгенія Гладій по завершенню фестивалю поїхала до Литви, де за її участі планується прем’єра п’єси Ани Яблонської “Язичники”.

Надалі в рамках проекту вестиметься робота над постановками, до грудня планується показати якщо не повноцінні вистави, то принаймні ескізи. Конкурс українських п’єс на Третій драматургічний фестиваль “Тиждень актуальної п’єси” вважається відкритим від сьогодні. Деталі конкурсу будуть оголошено пізніше.

Другий драматургічний фестиваль «Тиждень актуальної п’єси» відбувався в київських театрах з 22 по 30-е жовтня. Мета фестивалю – стимулювання й розвиток сучасної української драматургії, пошук нових авторів та текстів для театру. Також у цілі проекту входить зорганізувати ознайомлення потенційних постановників, режисерів, художніх керівників, директорів театрів та глядачів із драматичними текстами, які існують на сьогодні у вітчизняному просторі. Цього разу київським глядачам та професіоналам театру було запропоновано тексти не лише українських сучасних авторів, а й найкращі здобутки нової драматургії Польщі, Росії, Сербії та Грузії.

“В Україні є багато талановитих авторів, з якими з багатьох причин театри не мають змоги діалогу. Фестиваль п’єс, які йдуть у відкритому показі в режимі акторсько-режисерських читань, покликаний донести нову хвилю драматургії не лише до театрів, але й до публіки”, – стверджують організатори фестивалю. Українські твори, що були представлені в рамках фестивалю, відбиралися частково конкурсним шляхом. Організатори конкурсу та компетентне журі, що складається з театральних критиків, режисерів, драматургів та акторів упродовж двох місяців приймали тексти п’єс українських авторів до участі в конкурсі. Так було сформовано рекомендований до розгляду режисерів список п’єс. Режисери, які брали участь у фестивалі, обрали в режимі «хто перший» собі тексти, читки яких вони зі своїми акторами й підготували до початку «Тижня актуальної п’єси». За результатами проведених читок і було обрано три п’єси-переможниці, які отримали можливість сценічного втілення на київській сцені та фінансування.

ЛітАкцент

Улюблений сайт літературної критики