Варгас Льйоса, Транстремер та інші члени ПЕН-клубу засудили російську пропаганду

Поділитися
Tweet on twitter
Маріо Варгас Льйоса. Фото The Guardian

Російська влада “використовує слово для знищення змісту”, заявили відомі світові письменники й поети, члени ПЕН-клубу.

Нобелівські лауреати Маріо Варгас Льйоса та Томас Транстремер, російська письменниця Людмила Уліцька та інші культурні діячі засудили “шквал пропаганди”, що супроводжує “безперервні акти агресії щодо України з боку Російської Федерації”.

Про це ішла мова на конференції міжнародного об’єднання письменників, поетів та журналістів PEN International у Стокгольмі, пише The Guardian.

Як висловилися учасники, проти свободи слова в Росії здійнялося справжнє “цунамі”. Це і прирівнювання громадських організацій до “іноземних агентів”, закони, спрямовані проти людей нетрадиційної сексуальної орієнтації, закон про дозвіл блокування сайтів без судового ордеру, закони, що забороняють суперечки щодо російської історії, закон про образу релігії”.

“В ім’я безпеки права людини небезпечним чином зводять нанівець”, – зазначили письменники.

“Відбулася незаконна анексія Криму, що змушує нас усерйоз хвилюватися за татарське населення, після цього озброєні групи чоловіків почали творити насилля в східній частині України з метою дестабілізації країни. Український ПЕН-клуб заявляє про застрелених, убитих, викрадених та закатованих журналістів, цивільних громадян”, – говорили на зібранні.

Людмила Уліцька казала про “брехню, що отруює мозок тих, у кого немає інших джерел інформації”. Професор Києво-Могилянської академії Олександра Гнатюк говорила про “пропаганду, запущену для того, щоби створювати ворогів”.

Канадський письменник Джон Ралстон Соул, Льйоса, Транстремер та інші підписали заяву організації.

“… У будь-якій країні на передовій у цій ситуацій опиняються журналісти… Ми захоплюємося їхньою мужністю та звертаємося до тих, на кого тиснуть, щоби вони пам’ятали слова Лева Рубінштейна, про те що пропаганда є руйнуванням мови”, – підсумували митці.

Джерело: УП

ЛітАкцент

Улюблений сайт літературної критики