Ґрасс – персона нон-ґрата в Ізраїлі

Поділитися
Tweet on twitter
Ґюнтер Ґрасс. Фото themovingsilent.wordpress.com

Ізраїльська влада заборонила німецькому письменникові, лауреату Нобелівської премії Ґюнтеру Ґрассу в’їзд до країни за публікацію вірша про небезпеку антиіранської політики Ізраїлю.

Рішення про оголошення Ґрасс персоною нон-ґрата було прийнято на основі закону, що дозволяє міністерству внутрішніх справ Ізраїлю забороняти в’їзд до країни колишнім помічникам нацистів. У 2006 р. Ґрасс зізнався, що в останні роки Другої світової війни служив у військах СС.

Голова ізраїльського МВС Елі Ішай заявив, що в разі, якщо Ґюнтерові Ґрассу й досі хочеться розповсюджувати свої «викривлені й брехливі твори», то він може робити це на території Ірану, де знайдеться «прихильна аудиторія».

Причиною санкцій Ізраїлю щодо Ґрасс став вірш «Про що потрібно сказати», опублікований 4 квітня низкою престижних світових видавництв. У вірші Грасс називає Ізраїль «порушником крихкого миру» через його погрози нападу на Іран.

Твір Ґрасса викликав негативну реакцію як у Ізраїлі, так і на батьківщині письменника. Зокрема, міністр закордонних справ Німеччини Ґідо Вестервелле засудив рішення Ґрасса поставити Ізраїль та Іран «на один рівень в етичному плані» і назвав його не дотепним та абсурдним. «Кожен, хто недооцінює атомну загрозу від Ірану, відмовляється визнати реальність»,— заявив Вестервелле.

У свою чергу, Ґюнтер Ґрасс відмовився змінити свою думку, нагадавши, що превентивні заходи, якими Ізраїль погрожує Ірану, є неприпустимими. Також письменник заперечив звинувачення в тому, що він – антисеміт. За його словами, до Ізраїлю Ґрасс відчуває глибоку симпатію. Ґрасс також підкреслив, що він критикує політику не лише Ізраїлю, але й Німеччини, влада якої продає зброю єврейській державі.

Німецький письменник наголосив, що він не стає на бік Ірану, а закликає міжнародну спільноту контролювати обидва боки конфлікту.

За матеріалами Lenta.ru.

Читайте також: Ґюнтер Ґрасс проти виселення циган із ФРН.

ЛітАкцент

Улюблений сайт літературної критики