Муракамі назвав найголовніші небезпеки сучасного світу

Поділитися
Tweet on twitter

harukimurakami1Японський письменник Харукі Муракамі вважає головними небезпеками для сучасного світу поширення релігійного сектантства та фундаменталізму, які приходять на зміну марксистській ідеології, що втратила силу.

Про це він заявив у зв’язку з виходом свого нового роману “1Q84”. Від 27 травня в Японії продано майже 1,2 млн. примірників цього 1000-сторінкового твору.

Письменник розповів, що роман, перший для нього за останні сім років, був задуманий як соєрідна відповідь на знаменитий «1984» Джорджа Оруела та багато в чому грунтується на процесі в справі японської екстремістської секти “Аум Синрікьо”. Її члени вірили в дива та швидке наближення кінця світу та скоїли в ім’я цього численні злочини, зокрема вбивства дітей і газову атаку в токійському метро. Нова книга Муракамі має багато планів, проте в цілому розповідає про те, як певне ліве революційне угрупування поступово перетворюється на фундаменталістську секту божевільних.

“Марксизм як ідея опору втратив життєву силу, і нашому поколінню довелося зайнятися іншими історіями, – говорить письменник. – В процесі пошуків і виріс інтерес до сектантських релігій… Світ складний, у ньому наростає хаос, і люди хочуть фундаменталізму, що дає прості відповіді на заплутані багатошарові питання. У людей не вистачає енергія думати самотужки, їм подобається думати в запозичених поняттях. Солодку цукерочку легко проковтнути, вона начебто дає енергію, але навряд чи корисна для здоров’я”.

На думку письменника, Інтернет, комп’ютерна графіка та інші подібні технології також стали сприятливим середовищем для розповсюдження масової віри в дива.

На сьогодні 60-річний Харукі Муракамі найвідоміший у світі японський письменник. Майже всі його романи ставали бестселерами – “Полювання на овець”, “Норвезький ліс”, “Хроніки механічної пташки”, “Кафка на пляжі”. Твори Муракамі перекладені 40 мовами, він вважається найвірогіднішим кандидатом на отримання наступної Нобелівської премії з літератури.

Известия

ЛітАкцент

Улюблений сайт літературної критики